السيد الخميني
309
ديوان امام ( فارسى )
بشارت باد ! گرفتم ساغرى از دست مستى * تعالَى اللّه - چه - مستى و چه دستى بشارت باد خاصان حرم را * كه قصد كعبه دارد بُتپرستى « 1 »
--> ( 1 ) اين دو بيت ، منسوب به امام ( س ) است و نسخهاى دستنويس به خطّ ايشان ، از اين شعر موجود نيست . در نقلى ديگر ، بيت دوّم چنين آمده : بُتى چون تو كجا در پرده ماند * مگر از ننگِ چونْ من بُتپرستى